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Unstoppable Feat: The Dances of Ed Mock di Brontez Purnell (USA, 2018), 72’,  v.o. inglese, sott. Italiano
Alla presenza di Adriana Vignali

Ed Mock è morto di AIDS nel 1986. Coreografo e ballerino geniale, Mock ha inventato un modo di danzare libero, aperto alla sperimentazione e capace di abbattere le barriere tra i generi, diventando il capostipite della scena delle danza della West Coast negli anni settanta. A distanza di trent’anni il film di Brontez Purnell ci racconta la vita personale e professionale di Ed Mock con interviste, immagini di archivio, coreografie, musica e filmati.

Attraverso le coreografie ri-create per essere rappresentate davanti ad un pubblico, il regista è interessato ad individuare l’eredità dell’avanguardia sperimentale che Mock ha rappresentato piuttosto che ad applaudirne la bravura e l’originalità.

Purnell afferma: “Penso che Ed Mock rappresenti il collegamento mancante tra i lavori di Alvin Ailey, Anna Halprin e Bill T. Jones.  A livello creativo è il mio diretto predecessore.

Noi, artisti di colore e queer, ballerini della costa di Los Angeles e uomini gay – dobbiamo raccontare il nostro passato collettivo e documentare la nostra storia”

Unstoppable Feat: The Dances of Ed Mock by Brontez Purnell (USA, 2018), 72’, v.o. English, sub. Italian
In the presence of Adriana Vignali

Ed Mock died of AIDS in 1986. Mock’s work was definitely daring: experimental, free, genre-bending performance at the forefront of the alternative West Coast dance scene in the 1970s. After thirty  years Brontez Purnel re-imagine the work and life of Ed Mock through archival research, interviews, choreographic interpretations, music and film. The new and re-created choreography will be performed for live audiences and will be documented in a dance film in order to expand Mock’s publicly accessible archives for future dance audiences as Purnell is more interested in identifying lineages than he is in applauding originality. In interviews interspersed with clips of Mock performing and portraits of him from Lynne Redding’s beautiful photographic homage “Ed Mock Company and Friends”, Mock’s former friends and students describe him as a revered instructor, a widely desired and fluid romantic partner, and an always-fashionable socialite who unwaveringly commanded the room.

Purnell states, “I believe Ed Mock is the missing choreographic link between Alvin Ailey, Anna Halprin, and Bill T. Jones.  He is my direct predecessor, creatively. We – artists, black queers, Bay Area dancers, gay men – have to extract our collective past and create the historical record.”