Sweet Mother

Caricamento Eventi
Questo evento è passato.

Sweet Mother di Zena Igbe

(UK, 2019, 13’), v.o. inglese, sott.. italiano

“Sweet Mother” è un breve dramma ambientato a Sheffield. Racconta la storia di un uomo britannico-nigeriano che è costretto a confrontarsi con il rifiuto della sua comunità quando sua madre scopre che il figlio è gay.
“Sweet Mother” è la storia dell’amore del nostro protagonista ‘Efosa’ per sua madre e della sua paura di perderla dopo la scoperta della sua sessualità.

Biografia della regista
Zena è una sceneggiatrice e regista di Sheffield che ha sempre nutrito un forte interesse per i  film rappresentativi di gruppi emarginati come la comunità LGBTQ +. Prima di “Sweet Mother” ha scritto, diretto e prodotto due episodi di una serie web chiamata “Reprobates”. È un dramma satirico ambientato a Sheffield.

Sweet Mother by Zena Igbe

(UK, 2019, 13’), v.o.English, sub. Italian

‘Sweet Mother’ is a short drama set in Sheffield. It tells the story of a British-Nigerian man who is forced to confront cultural rejection when his mother discovers his sexuality. At its heart ‘Sweet Mother’ is the story of the love of our protagonist ‘Efosa’ for his mother and his fear of losing this relationship following her discovery of his sexuality.

Director Biography
Zena is a Writer-Director, based in Sheffield. They are very passionate about the film industry, particularly films that are representative of marginalised groups like the LGBTQ+ community. Prior to ‘Sweet Mother ‘ they wrote, directed and produced two episodes of a web series called ‘Reprobates’. It is a satirical drama set in Sheffield.

Go to Top